ביטול החלטת ועדת מכרזים

עת"מ 17861-07-21

ביטול החלטת ועדת מכרזים

ביטול החלטת ועדת מכרזים

תקציר עת"מ 17861-07-21 המכללה הארצית להכשרה מקצועית סכנין בע"מ נ' מועצה אזורית בוסתאן אלמרג' ואח'
בית משפט לעניינים מינהליים

ברקע הדברים- משרדנו ייצג את העותרת, אשר השתתפה במכרז לתפעולו וניהולו של בית הספר, שערכה המשיבה 1 לצד המשיבה 3 ונוספים. העותרת טענה לביטול החלטת המשיבה 2 להתקשרות עם המשיבה 3 במכרז.
העותרת טענה לשורת פגמים בהחלטת המשיבה 2, וביניהם אין מתן ניקוד נכון בגין סעיף התקורה, ולטעויות בחלק מהרכיבים של שיקול הדעת. כמו כן טענה העותרת לניהול משא ומתן פסול תוך כדי ההליך המכרזי וקודם להכרזה על הזוכה.
בפסק הדין שנתן בתאריך 09.08.2021 כבוד השופט סגן הנשיא אשר קולה, קיבל את העתירה תוך שקבע "סבורני שהפגם כעולה מטענה ג' לעיל [פגם בעצם ניהולו של משא ומתן פסול], הינו חמור דיו ומצדיק התערבות בית המשפט לעניינים מנהליים".
השופט נימק החלטתו בכך שאכן נוהל משא ומתן מקדים, וכי היה קיים תנאי סמוי ואולי אף גלוי, בהחלטת ועדת המכרזים ולפיו לולי יצלח המשא ומתן עם המשיבה 3 לא ייחתם חוזה.
כן, קבע השופט כי "ברור הוא, שהוועדה הנכבדה החליטה החלטה שאינה עולה בקנה אחד עם עקרונות המרזים!" וכי זו הכשירה ניהול משא ומתן עוד טרם ההחלטה על הזכייה במכרז.
השופט נימק בהחלטתו כי הסיבה שאינו מבטל את המכרז היא שהחלטה שכזו תביא בהכרח להמשך תפעולו וניהולו של בית הספר על ידי המשיבה 3 וכי פתרון זה אינו הגון כלפי העותרת.
משכך, הורה בית המשפט הנכבד על ביטול החלטת וועדת המכרזים וכפועל יוצא מכך על ביטול ההחלטה על זכייתה של המשיבה 3 במכרז.
כן, הורה בית המשפט הנכבד כי הנושא כולו יוחזר לפתחה של ועדת המכרזים ותדון שוב בהצעות השונות.
השופט אף קבע כי שעה שהעותרת נהגה כדין, אין כל סיבה שהיא תצא בחסרון כיס, וכי על המשיבה 3 לשאת בשכר טרחה בא כוח העותרת ולהשיב את האגרה ששולמה.

  • 16/03/2023
  • המכללה הארצית להכשרה מקצועית סכנין בע"מ